zondag 5 mei 2013

Voorbereidingen

Dit is het Veldhoven weekend, maar helaas heb ik geen tijd. Ik doe het met het verslag van mijn nicht Ria, en wellicht zien ze me daar volgend jaar.
Gisteren kreeg ik ineens tuinkriebels. Tot noch toe had ik helemaal geen zin om er iets aan te doen, maar het weer was gisteren perfect. Een zonnetje, maar niet te warm door de stevige wind.
Ik dacht: als ik nu de boel aanveeg en het onkruid weghaal, kan ik lekker gaan zitten quilten als het van de week lekker weer is.
Misschien haal ik ook alvast wat zomerbloeiers. Het is nog wel geen ijsheiligen geweest, maar ik heb even op internet geloerd hoe het weer in Rusland is. Zo mogelijk beter dan hier, en geen nachtvorst te bekennen de komende week! Dus als de wind noord-oost is komt er geen nachtvorst.
Als de bloemetjes gepoot zijn maak ik een foto.

De afgelopen dagen ben ik druk bezig geweest met tekenen en knippen, en alle lapjes voor mijn lente-tafelkleed liggen nu op bosjes, klaar om aan elkaar gezet te worden. Ik twijfel nog of ik het met de hand of met de machine ga doen.
Het sorteren van de lapjes was een hele klus. Eerst bosjes op kleur, en daarna weer mixen.
De uiteindelijke stapeltjes heb ik genummerd, ze liggen klaar voor gebruik:


De crazyquilt ligt nog steeds te wachten. Op internet had ik prachtige kant gezien, maar de dame van wie ik het wil kopen geeft geen sjoege. Dus dan vrijdag maar even naar de markt, en hopen dat ze daar iets hebben. Anders ga ik het nog in Dordrecht proberen en als niets lukt pak ik gewoon witte kant en verf ik die.

1 opmerking:

  1. Hoi Sonja,ik zou ze lekker onder de naaimachine leggen voor sommige projecten best handig. Momenteel ben ik een beetje eg verslaafd aan de mallen van MM het werkt supersnel en kan ik het met de hand gaan quilten. Nog twee workshops te gaan en daarna stop ik ermee. Wat Veldhoven betreft heb je niet zo heel veel gemist behalve dan de winkeltje maar ik heb alleen gekocht wat ik nodig had. Van mijn tuin is nog niet veel gekomen misschien deze week.

    Lieve groetjes van Ria ;0))

    BeantwoordenVerwijderen