maandag 18 april 2016

Schering & Inslag


Afgelopen vrijdag was het dan zover: de workshop Schering & Inslag, bij de gelijknamige quiltwinkel in Woudrichem, prachtig gelegen aan de dijk, met uitzicht op 3 rivieren.
We hebben een heerlijke dag gehad, werden gastvrij ontvangen door Véronique en Job. De beroemde appelkanjer bij de koffie en een heerlijke lunch met soep en een broodje naar keuze.
De workshop werd gegeven door Véronique. We hebben hard gewerkt.
Het bleef tot het eind spannend hoe deze quilt nu uiteindelijk in elkaar zit. Je ziet het niet tot het zover is, en dan blijkt het eigenlijk best eenvoudig. 
Dit is mijn begin. In tegenstelling tot alle andere cursisten ooit maak ik de achtergrond van verschillende stoffen. 's Ochtends vroeg bedacht ik hoe ik het precies uit zou werken, dat gaan jullie nog zien.

Het lijkt me een heerlijke quilt om aan te werken. Eerst heel veel lapjes snijden, de achtergrondlapjes aftekenen en dan maar patchen!
Ik heb er meteen werk van gemaakt. Zaterdag en zondag alle repen al gesneden, en een deel van de vierkantjes.
Ik kan zó aanvallen.

De dagen ervoor heb ik nog even een kussenhoes gemaakt van de flanelletjes die ik daarvoor gekocht had.
Lekker zacht en een flinke maat. Het oude prikkussen is de container in gegaan.
Het was wel passen en meten, ik had geen 5 cm stof over.
Dezelfde stof heb ik nog in rood/wit/groen. Daar maak ik nog een kleiner kussen van voor in mijn handwerkstoel.

En al snuffelend in de diepvries kwam ik drie bakken met zwarte bessen tegen. Samen met twee sinaasappels en een zak appels zijn ze door de slowjuicer gegaan, en daarna heb ik er 8,5 pot gelei van gemaakt. De eerste is al van eigenaar gewisseld ;-)


Zo, ik ben weer bijgeschreven, nu lekker even quilten.

3 opmerkingen:

  1. Leuk dat kussen!! Op slag verliefd. 😍 Ik ben ook heel benieuwd hoe je grote quilt gaat worden! En gelei heb ik ook gemaakt van het overgebleven diepvriesfruit (bessen en bramen) ik smeer het altijd tussen de cakelagen van de verjaardagstaarten, een mooi zuurtje als tegenhanger voor het zoet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk dat kussen!! Op slag verliefd. 😍 Ik ben ook heel benieuwd hoe je grote quilt gaat worden! En gelei heb ik ook gemaakt van het overgebleven diepvriesfruit (bessen en bramen) ik smeer het altijd tussen de cakelagen van de verjaardagstaarten, een mooi zuurtje als tegenhanger voor het zoet.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat ziet er goed uit lekker scrappy, ik hoor nog wel hoe het in elkaar zit want ik zie het nog niet ;0)) en alvast een lekker zacht kussen, ook al zo vrolijk😊.en wat zie ik weer lekkere potjes jam.
    Liefs Ria 🐝🐝🐝😊

    BeantwoordenVerwijderen