woensdag 29 maart 2017

Kersvers

Kersvers is mijn nieuwe kleinzoon Guus.
Nog geen week oud, en het is een schatje. (zoals alle baby's)


Ik heb het druk met de kinderen en kleinkinderen, daarom is het even geleden dat ik een blog schreef.
Verhuizingen, geboortes, dat kost tijd, maar is erg leuk natuurlijk.

Toch heb ik tussendoor van alles gedaan.
Ik ben bijvoorbeeld jarig geweest, en kreeg allerlei moois en lekkers:

Deze pot kreeg ik van Cathelijne en Marinus, ik wilde er vandaag anemonen inzetten, maar die waren niet te koop. Deze tulpen staan ook prachtig.
Van Ingmar en Alynne kreeg ik een mooie pot voor buiten. De foto volgt als er bloemen instaan.

En er was lapjespost! Wat een geweldig idee is dat. Met een groep van 15 quiltsters sturen we bij elke verjaardag een fq naar de jarige, met een kaart. Als je zelf jarig bent liggen er 14 cadeautjes in de brievenbus. Een feest om open te maken!

Verder heb ik maar weer eens een sok opgezet. Een prachtige kleur garen, maar erg fijn. Het breit niet zo lekker.

Ik was weer eens een dag met Clara in Rotterdam. Natuurlijk bij Gimsel, de biologische supermarkt, waar we dan meteen heerlijk lunchen bij Spirit. Inpandig is ook een wereldwinkel waar hele kleurige bolletjes wol lagen in allerlei kleuren. Het is geen fijne wol om een kledingstuk van te breien, maar een tas zag ik wel zitten. Ik had nog een boek met ideeën en patronen liggen van Ria, en daar vond ik dit in:
De bloemen worden meteen aan elkaar gehaakt, en later, als er ook een boden in gehaakt is, moet er natuurlijk een voering genaaid. Dat is niet mijn favoriete bezigheid, maar vooruit. Dan heb je ook wat.

Afdeling quilten.
De servieskast is helemaal af!

Olifant op weg, heet hij. Waar naartoe? Naar de porseleinkast natuurlijk :-))

De lapjes voor het winterkleed stapelen zich op. Het zou sneller kunnen als ik geen tijdgebrek had.
En terwijl ik bezig ben met deze koele winterkleuren, is mijn huis alweer in lentesfeer. Lentekleed, lentequilt, lentekrans. Ik vind het leuk om met een kleine aanpassing in huis een andere sfeer te brengen, elk seizoen zijn eigen kleuren.

Mijn kleindochters van vijf hebben momenteel een voorkeur voor mijn quilt Victoria. Ze maken nog net geen ruzie over wie hem later erft, haha. Al die kantjes en kralen, dat vinden die meiden geweldig.

Gisteren heb ik de laatste hand gelegd aan de gordijnen van de babykamer voor de kleindochter die over een week of vier komt.De gordijnen waren kant en klaar maar moesten ingekort worden. De bloemen zijn van vilt. Ik heb een patroontje getekend, een malletje gemaakt (lekker ouderwets met schuurpapier) en ze er met een kraaltje opgenaaid.


Ik wens jullie prachtig lenteweer. Gisteren was veelbelovend, maar vandaag valt het een beetje tegen.
Tot de volgende keer, wanneer ik wéér oma ben geworden. Het kan niet op!


3 opmerkingen:

  1. Prachtig vol blog Sonja en nogmaals gefeliciteerd met die lieve Guus. En wat zijn de gordijntjes mooi geworden helemaal in stijl.
    Liefs Ria😊🐝☀️🌻

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dubbel gefeliciteerd hoor Sonja! En als jij blogt, dan doe je het ook meteen goed... ik kom niet uitgekeken... Je bent ook lekker divers bezig met allerlei technieken.
    Maar het mooie kindje steelt de show!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Door de lapjespost kwam ik op je blog, wat een feestje om te lezen waar je allemaal mee bezig bent. Natuurlijk ook gefeliciteerd met je kleinzoon.
    Liefs van Tineke

    BeantwoordenVerwijderen