donderdag 14 november 2013

De Ardennen en Allerlei

We zijn een lang weekend naar de Ardennen geweest, zoals elk jaar in november. De natuur is er dan prachtig, en het haardvuur knappert in ons hotel.

 
En ook het eten was weer prima:

En ik ben niets aangekomen, ondanks de overheerlijke taartjes die ze overal verkopen:
 Op zondag gaan we altijd naar Bomal, waar een weekmarkt gehouden wordt.
Er is ook altijd een brocantemarkt (lees vlooienmart) in een hal en daar snuffelen we graag rond. Tot mijn verrassing stond er een mand met quiltlapjes waar ik even naar hartenlust in rond gerotzooid heb. Het waren flinke lappen en ze kostten maar 1,50 per stuk!





 
Inmiddels ben ik weer over op de orde van de dag.
De quilt voor mijn broer en zijn vrouw (de snail trail) is helemaal af. Ik heb een foto klaarliggen, maar zet die pas op mijn blog als de quilt afgeleverd is op 9 of 10 december, omdat ik hem even als verrassing wil houden.
Wel heb ik nog een fotootje van de pannenlappen die ik in de bus in Rusland gehaakt heb.
Ze zijn al volop in gebruik.

 

Dan ben ik bezig met het opknappen van mijn oude poppenwieg, die nu doorgaat naar de derde generatie. Toen mijn dochters klein waren hebben ze er al volop mee gespeeld (ik had hem toen ook opnieuw bekleed)

Nu kan hij een grondige opknapbeurt gebruiken, dus schoonzoon Marinus neemt het ijzerwerk onderhanden.
Ik maak de bekleding van een prachtige lap die ik ooit per internet gekocht heb en die niet geschikt bleek om mee te quilten, maar wie wat bewaart...
Dit zijn de kantjes die ik gehaakt heb om erlangs te naaien. Hij wordt voor Sacha, die eind januari een zusje krijgt. Ja, kleinkind nummer zes is in aantocht!
 


De andere twee kleindochters krijgen voor kerst ook een poppenbedje. Leve marktplaats! Ze staan al te wachten. Ik maak er nog extra dekentjes bij van leuke kinderquiltlapjes die ik van Ria gekregen heb. Ik geniet al bij voorbaat van hun gezichtjes als ze de bedjes uitpakken.

Gisteren ben ik dan weer begonnen met de crazyquilt. Ik had uit Veldhoven een mooie dichte kwaliteit vulling meegenomen, die ik dubbel ertussen gedaan heb, zodat (hopelijk) de broches, kralen en belletjes niet gaan hangen.


En zoals zo vaak bleek weer dat een tekort leidt tot creativiteit die vaak beter uitpakt dan het originele idee.
De geverfde kant bleek zó gekrompen, dat ik tekort kwam. Maar ik had nog heel zachtroze reepjes kant liggen, 8 stuks, dus daar heb ik twee blokken mee omlijnt. En ik vind het resultaat prima, ik denk dat het er alleen maar leuker van is geworden.
 
Vandaag ben ik nog even met Achmed naar de dierenarts geweest, hij moet geopereerd aan een cyste die bij zijn kaak zit. Afgelopen zomer had hij er een aan de andere kant.
 
Hier een foto van hem uit betere tijden.
Hopelijk gaat het net zo vlot als de vorige keer. Dinsdag moet hij onder het mes.
Tot zover het laatste nieuws...

1 opmerking:

  1. Hoi Sonja, Wat een heerlijke dingen laat je zien en wat een gezellige lapjes heb je gescoord. De bedjes zullen vast een groot succes worden bij de kleine dames. Wat een rijkdom 6 kleinkinderen, gelukkig hoef je niet meer zoveel op te passen en mag je meer leuke dingen voor jezelf doen. De crazy quilt wordt ook mooi zo. En dan tot slot die arme Achmed, ik ben niet een vriendje maar vind het wel sneu.

    Lieve groeten van Ria ;0))

    BeantwoordenVerwijderen