zondag 15 december 2013

Voorbereidingen

Ik heb het de laatste dagen erg druk gehad met voorbereidingen voor de kerst. Maar het is lekker om veel dingen al klaar te hebben, zodat ik me over een week alleen nog maar bezig hoef te houden met het eten.

De christmascake is in het tweede stadium:

Hij is nu bekleed met marsepein. Volgende week ga ik hem glazuren en versieren. Op kerstavond mag hij even in volle glorie op tafel staan en dan vallen we er op aan :-)

Alle cadeautjes zijn ingepakt. Alles bij elkaar een hele berg. Veel kleine cadeautjes, maar ook drie poppenwiegjes. Mijn hobbykamer staat vol, het is er een chaos. In januari ga ik daar eens flink opruimen.

Het eindresultaat van het opgeknapte wiegje voor Sacha kan ik alvast laten zien. Tenslotte zitten papa Marinus en mama Cathelijne in het complot.

Zo zou je niet zeggen dat het ruim 50 jaar oud is!

Vanmorgen hadden we een heel gezellige ochtend bij Ingmar en Alynne. We hebben kerstkransen en stukjes gemaakt. Haar moeder was er, en Cathelijne, Clara en Ivan.
Ik heb mijn ijzeren krans voor op de voordeur versierd, en nog een klein kransje uit de losse hand gemaakt, voor op de wc-deur.

Na een lekkere lunch (en koffie met zelfgebakken kerstkoekjes) vetrokken we weer naar huis.
Nu even van mijn kersthuis genieten en dan makkelijk eten uit de diepvries: konijn, rode kool, (en ok, nog even aardappels koken). Als je je één keer flink uitslooft heb je er nog een keer plezier van.

1 opmerking:

  1. Wat een werk heb je verzet zeg, en wat is het wegje mooi geworden.Mooie kransen gemaakt.

    Liefs van Ria ;0))

    BeantwoordenVerwijderen