dinsdag 10 februari 2015

Lekker opgeschoten.

Ja ik ben lekker opgeschoten met quilten, de afgelopen twee weken. Ik was geveld door een fikse keelontsteking, die op mijn stembanden sloeg. Mijn stem was helemaal weg. ( Lekker rustig, zei mijn liefhebbende eega.) Ik ben zoveel mogelijk binnen gebleven en voelde me tamelijk gammel, dus heb me voornamelijk bezig gehouden met lapjes, lekker onderuit gezakt op de bank.

De quilt voor Vlinder is af:


De bovenste foto wil niet helemaal zoals ik hem wil, dus ik fotografeer hem nog een keer als hij hangt.

De top voor Cerise is klaar:

 Wie wat bewaart heeft wat. Een schaapje op linnen dat ooit bij de Seasons zat, jaren terug.
Het heeft liggen wachten op deze quilt. Cérise is niet alleen gek op paars, maar ook op schapen.

De kersenboom. Ik had een foutje gemaakt met de maat van de driehoekjes, en moest dus even een trucje toepassen en een extra randje aanzetten. Gelukkig is dat geen probleem bij zoveel lapjes ;-)

Het begin van de stoelhoes:

Deze ligt nu even stil omdat ik eerst de top van Cérise door wil quilten. De meiden kunnen niet wachten tot de quilts op hun kamertje hangen!
Maar ik heb mezelf een paar dagen vrij gegeven om even lekker een boek te lezen. Bovendien was er een hoop achterstallig huishoudelijk werk na zoveel dagen kwakkelen.
Het is een gunstig teken dat ik daar weer de energie voor heb (de zin niet, maar ja...)

3 opmerkingen:

  1. Wat een quilt-spurt heb je gemaakt! Erg leuk om de details ook te zien, dat schaapje is enig..., maar de boom vind ik ook heel mooi. En er zitten ook al veel appeltjes aan elkaar, je gaat als een speer.
    Ik hoop dat je inmiddels je stem weer kunt gebruiken, want na een paar dagen lijkt me dat heel vervelend worden....

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat naar Son, maar je hebt weer hard gewerkt geweldige quilt geworden en wat een leuk schaap, past goed bij het schapenbed haha.... En de stoelhoes is ook leuk, ik heb ook lapjes gevonden voor het klokhuis maar voorlopig heb ik er nog geen tijd voor. Zit een beetje in een quiltdip, druk op het werk.

    Liefs Ria ;0))

    BeantwoordenVerwijderen