donderdag 13 juli 2017

Vorderingen

Ik vorder op het moment aardig met mijn zomertafelkleed. Dankzij de Tour. Sinds enige jaren kijk ik ernaar. Eigenlijk begon het als achtergrond voor het strijken, die prachtige uitzichten in de bergen. Maar al kijkend word je toch gegrepen door de strijd en nu ben ik Tourfan. Verder geef ik echt helemaal niets om sport en ook andere wielerwedstrijden laten me volledig onberoerd.
Maar het is een buitengewoon handige tv-uitzending voor allerlei handwerk. Je hoeft niet voortdurend te kijken, de commentatoren babbelen er op los en je hoort vanzelf wanneer je even op moet letten. Een sprint, een vette valpartij (nee ik heb geen medelijden, ze hoéven niet op die fiets).
 

Kijk, deze hexen zijn al klaar. Bijna alles wat ik nodig heb.
En inmiddels heb ik er al heel wat verwerkt tot bloemen. Ik ben al bijna op de helft! En de Tour duurt nog anderhalve week :-)

Tussendoor heb ik ook mijn gehaakte bloementas afgemaakt. Hij is leuk geworden, maar ik heb het weer even gehad met haken. Ik ben er niet zo gek op, maar soms laat ik me toch weer verleiden omdat ik dan het eindresultaat zo leuk vind.


 De voering is van een rest dekbedovertrek, die ik ook al gebruikt had voor de quilt Purple Haze.
Lekker stevig en kleurvast. Ondanks de slechte kwaliteit van de wol (brak zomaar af hier en daar)
vind ik hem leuk en fleurig geworden.


Mijn eerste geisha is klaar. Leuk om te doen, maar het is gepriegel en daar kan ik niet goed tegen als het erg warm is. Nou ja, het eet geen brood, komt vanzelf wel weer. Van de herfst zal het een goede afwisseling zijn op het doorquilten van mijn tafelkleed.

Sinds twee weken ben ik bij een heel gezellige bee in Culemborg, via een oproep op facebook. Op de woensdagmorgen en lekker dicht bij huis. En ik val met mijn neus in de boter, we hebben volgende week een uitje naar Tilburg. De volgende keer vertel ik daarover.

Ik heb voor tien dagen drie logéetjes. Het zijn Venus, Zieva en Piep, de ratten van mijn kleinzoons Ivan en Merlijn.
Grappige beestjes. Ze zijn dol op kruisbessen uit eigen tuin en snoeptomaatjes.
Af en toe mogen ze even op schoot, maar zeker niet van mijn schoot af. Ik heb geen zin om ze te gaan vangen.
Dit is een selfie met Zieva.

To de volgende keer!



4 opmerkingen:

  1. Wat ben je lekker opgeschoten en fijn dat daarbij hulp hebt van de tour, ik heb er HELEMAAL niets mee Leuk dat je een leuke bee in de buurt hebt gevonden en gelijk een uitje😊. Onze bee is versterkt met twee leden, deze dames kenden we al wat langer. Wat nieuwe inpulsen zijn nooit weg. En ook je tas is mooi geworden, gelukkig is de wol versiering.
    De Geisha is prachtig geworden, maar die ratjes vind ik helmaal niets maar je weet dieren zijn niet mijn sterkste kant.

    Liefs en groetjes Ria😊🐝☀️🌺

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gezellig bezig. Mooi is die Geisha. Veel plezier met de tour. gr. Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Sonja grappig dat we zo veel gemeen hebben, zelfs onze voor en achter naam

    BeantwoordenVerwijderen