zondag 30 maart 2014

In de tuin

Wat een verrukkelijk weer. Niet te warm, niet te koud. Voor mij mag het een paar maanden zo blijven, en dan misschien nog een paar graadjes warmer, dan slaap ik 's nachts ook nog lekker.
Gisteren ben ik met de voorjaarsschoonmaak van de achtertuin begonnen. De tegels vegen en mos wegkrabben. Nou ja, het grootste deel, de rest verdwijnt vanzelf als de zon vaker schijnt. Ik houd van mijn tuin op het noordoosten. Er is altijd schaduw, maar ook altijd zon. En ik ben een schaduwmens, vanwege mijn bleke huid (die dat ook heel de zomer blijft).

Ik heb ook al wat bloemen in potten gezet. Viooltjes, want die kunnen tegen een nachtvorstje. En een pelargonium en een ranonkel. Die sleep ik in geval van nood wel een nachtje de schuur in. Want buiten zitten in een kale tuin is niet gezellig. En in de grote ton, waar vorig najaar de Japanse esdoorn nog in stond (hij is verhuisd naar de volle grond bij Ingmar in de tuin) staan nu aardbeienstekjes uit de tuin van onze buurman, die binnenkort verhuist.




Dus zat ik vanmorgen lekker buiten met mijn haakwerk en een bakkie koffie.


 Onze tuinelf smacht eigenlijk ook naar wat bloemig gezelschap, maar moet daar dus nog even op wachten.
Hoewel...aan de overkant staan mijn elfenbloemen in bloei. Dat is altijd maar even, maar daarom geniet ik er extra van. Vroeger had ik ook roze, maar die heb ik dom genoeg in een pot gezet en dat vonden ze niet zo lekker. Elfenbloemen houden van schaduw, net als ik :-).


 
Vanmiddag barbecueën, worst en speklappen voor de heer des huizes, en een kipfiletje voor mij. Stokbroodje met verse kruidenboter en een bak sla. Ik ben eigenlijk niet zo'n barbecue fan, maar met z'n tweeën hoef je er niet zo'n heisa van te maken. Fijne zondag! 

1 opmerking:

  1. Ja het is heerlijk in de tuin al was ik gisteren wel kapot maar het is gelukt om mijn vijf Floxen te redden en ook de gebroken hartjes hebben de overzet overleeft. Hopelijk heb ik al het zevenblad er tussenuit kunnen pulken plus nog wat Akelei. dus de buurman kan morgen het laatste stuk omspitten. En binnenkort zit ik ook weer met een handpatchworkje in de tuin. Geniet ook maar lekker van het buiten zijn.
    Liefs Ria ;0))

    BeantwoordenVerwijderen