dinsdag 13 mei 2014

De aquarellen

Een tijdje terug heb ik beloofd foto's te maken van de aquarellen van mijn moeder, Mies Snijder-van Kasteel.
Ze is op latere leeftijd begonnen met aquarelleren, gewoon door erover te lezen en te proberen. Net zoals ze zichzelf heeft leren kantklossen. Dat zit een beetje in onze aard. Ik ben ook niet van de cursussen en de clubjes. Quilten heb ik mezelf aangeleerd en naaien ook. Ook mijn twee oudste dochters zitten tegenwoordig achter de naaimachine met enkel wat advies van moeder.
Mijn helaas overleden vader heeft al die tijd de lijsten gemaakt. Al een kunst op zich!

Hier een greep uit haar mooie aquarellen die niet al te best gefotografeerd zijn door mij :-).
Allereerst de boom, een van mijn favorieten:
 Dan vier geisha's, voor elk seizoen één. Het waren borduurwerkjes die jaren in de kamer hingen, ook heel mooi. Maar ze heeft ze nagetekend en er prachtige fijne aquarellen van gemaakt.

Lente

Zomer

Herfst

Winter

Dan drie x bloemen



En toen maakte ik een domme fout en zijn de andere foto's gewist uit het toestel. Volgende keer meer dus. 

1 opmerking:

  1. Mooi Sonja ze kan er wat van, ik ben trots op mijn tante en ben in bezit van een echte Mies Snijder van Kasteel.

    Liefs Ria ;0))

    BeantwoordenVerwijderen