woensdag 7 mei 2014

Heel veel lapjes

De lapjesruil heeft weer plaatsgevonden en ik ben erg blij met de lapjes die ik kreeg van Hannie Tanis. Een mooie aanvulling op mijn tafelkleedlapjes voor zomer en herfst.

Verder heb ik veel lapjes via facebook besteld, vooral voor mijn herfstkleed:
 Ook heb ik erg leuke stofjes gevonden in een schattig winkeltje in Veenendaal, waar ik naartoe ging om haakkatoen te kopen samen met Cathelijne. Zij heeft er 2 stofjes gekocht om jurkjes voor de meiden van te maken, want ze gaan binnenkort naar een bruiloft. Ze is een beginnend naaister, dus heb ik haar geholpen om de jurkjes in elkaar te zetten. Helaas ben ik vergeten er een foto van te maken, dat komt dan nog wel.
Deze is ook van facebook, mooie roosjes

 Dit zijn lieve huisjes die ik ga verwerken in de quiltjes voor de kleinkinderen.
 En deze modastofjes vond ik geweldig. Ik ga er een klein quiltje van maken wat mooi zal staan op de okergele muur als hij opnieuw geverfd is.
En dat is meteen het punt. Al die mooie stoffen schreeuwen om aandacht, maar ik zit in een half lege kamer die over een week helemáál leeg is. Stuken, schilderen, nieuwe vloer. Het is hard nodig, maar bah wat ongezellig. Ik zit helemaal onder het stof omdat ik een kast aan het schuren ben.
Zo was hij:
Zoals je ziet al leeg geruimd. Ik ben het ding meer dan beu, hoewel hij wel handig is voor glazen en servies. Ik ga hem dus opknappen. Hij wordt gebroken wit met een gebloemde stof als achterwand. Nu is hij dus al half kaal. Ik plaats een foto als hij klaar is.
Tot eind juni dus geen nieuws van het quiltfront, maar wellicht krijg ik mijn gordijn volgende week af en tijdens het opknappen kan ik toch weinig doen behalve wassen en eten koken, dus ga ik dan maar sokken breien. Ik vind het zonde om in die puinhoop met mijn quiltlapjes bezig te zijn.
Groetjes, Sonja

1 opmerking:

  1. Zo jouw lapjesruil is al gebeurd, ik heb nog niets gehoord maar mijn pakketje is leuk ontvangen,het zal me benieuwen zo moeilijk kan het niet zijn;((
    Lekker dat de kamer wordt. Opgeknapt, effe rotzooi maar dan heb je ook wat, leuke collectie aangeschaft.

    Lief s Ria ;0))

    BeantwoordenVerwijderen