zondag 13 juli 2014

Voor Marietje

De top van de quilt voor kleindochter Marie is af. Zo'n quiltbee helpt je wel op gang!
Ik had wat moeite om de sliert met vierkantjes om het middelgedeeltje te krijgen. Hij moest in een vierkant aan elkaar en daarna erop geregen worden, omdat ik anders de breedte van de klimoprand niet kon bepalen.
Ik moest hem dus naar binnen klappen, vastnaaien en daarna terugklappen. Het is gelukt, al zie je wel dat het handwerk is. Maar dat vind ik geen probleem, het ís tenslotte handwerk!

 Daarna een randje groen voor het contrast, en toen het gepuzzel met de taartjes. Het was een FQ dus ik moest knippen en plakken om twee mooie repen voor onder en boven te krijgen, en een rits taartjes voor de zijkanten. Het zijn net taartjes uit zo'n antiek kookboek. Ik ben er helemaal weg van.
Tenslotte nog een reep bramen nu is hij klaar om gesandwiched teworden.
Ik vind dit een lekker klein quiltje als tegenwicht voor die enorme lap tafelkleed. Het is trouwens veel te warm om daar nu mee op schoot te zitten. Maar hij loopt niet weg...

1 opmerking:

  1. Wat is het leuk geworden Sonja, zal ze vast prachtig vinden met al die taartjes.

    Liefs Ria ;0))

    BeantwoordenVerwijderen