donderdag 28 augustus 2014

Elffantasy voor Marie

Vandaag is de eerste van een reeks quiltjes af voor de kleinkinderen. Jaja, een reeks, ik mag het gerust zeggen met zes kleinkinderen.



Frits was zo lief om even voor mannequin te spelen ;-)

Elffantasy omdat het een door mij bij elkaar gefantaseerd quiltje is met veel elfjes. En omdat we enkele jaren naar de Elffantasyfair geweest zijn. Met prachtige zelfgemaakte prinsessenjurken. Clara en Cathelijne op de rug gezien, omdat ik niet weet of ze graag vol in beeld op mijn blog verschijnen. Ik zal het eens vragen, want Clara heeft jaren achtereen echt prachtige jurken gemaakt.
De jurk van Cathelijne (de roze) had ik gemaakt. De enorme petticoat eronder heeft Clara gemaakt.
Hier een foto van mijzelf (ik heb altijd wat moeite met poseren en kijk ook nog kippig omdat ik te ijdel was om mijn bril op te zetten).
Dit was in 2009, in Arcen. De rok is helemaal vol gestikt met parelmoeren knoopjes.

En waarom begin ik hier nu over? Omdat op die dag Cathelijne ten huwelijk werd gevraagd door haar Marinus, op een wel heel romantische manier. Hij stond ineens in middeleeuws kostuum te paard achter haar. Ze wist niet beter dan dat hij thuis was. Clara zat ook in het complot en leidde ons naar de juiste plek in die grote prachtige tuinen.
 En van dat huwelijksaanzoek zijn Marie en Sacha natuurlijk een regelrecht gevolg  :-)

Verder heb ik vandaag één paar sokjes voor de tweeling klaar, dus nog één paar te gaan.

En al dat handwerken ging tussen de bedrijven in de keuken door.
Havermoutkoekjes, gember kruidkoek, volkorenbrood en een brood naar middeleeuws recept met verschillende soorten meel, venkelzaad, honing en bacon. Ik heb weer wat voorraad!
 

 

1 opmerking:

  1. Wat een lief quiltje is het geworden opgehouden door opa. En wat een prachtige jurken, ik doe het jullie niet na.

    Liefs Ria ;0))

    BeantwoordenVerwijderen