vrijdag 24 oktober 2014

Ik zal het nóóóit meer doen.....

Dat was wel even geleden, dat ik hier een berichtje achterliet. Niet dat ik niks gedaan heb in die tijd, maar wat valt er te vertellen over alsmaar dezelfde lap lentekleed ? Alleen dat hij gelukkig opschiet, want die kleuren staan me in de herfst helemaal niet aan. Maar ja, wil ik hem komend voorjaar op mijn tafel hebben, dan zal ik er nu werk van moeten maken. Het zal in een paar weken wel gepiept zijn.
Dan kan ik verder met mijn andere projecten: de bloemenguirlande (doorquilten), het quiltje voor Sasha (de top in elkaar zetten) en mijn roosvenster (stoffen knippen).

En intussen liggen ze te lonken:
De lapjes voor mijn Jane Austen. (Ja daar rechts dat ben ik met zelfgebreide sokken aan)
Zondag ga ik met Clara naar Veldhoven, op zoek naar de sashingstof en achtergrondstof.
En ook op jacht naar dinosaurussen en auto's voor het quiltje van Merlijn. Meneer wist precies wat hij wilde ;-)
 
Op facebook kocht ik nog een paar leuke stofjes voor de kleinkinderquilts:
 
En donderdag had ik een leuke dag in Woudrichem (Foto's van mijn favorieten zet ik er volgende week op).  Mooie quilts kijken en die van mezelf zien hangen en stiekem luisteren wat anderen er van vinden. Kinderachtig hè, maar ik wilde zo graag eens horen wat mensen zeggen die niet weten dattie van mij is. Nou ik mag niet klagen :-)
Een heerlijke lunch bij Schering & Inslag: salade met een tarte tatin van sjalotjes met warme geitenkaas. Jammie!!
En ik kon het natuurlijk niet laten. Prachtige stoffen gekocht voor mijn wintertafelkleed. Ik dacht, je hebt nog genoeg liggen om twee jaar bezig te zijn, maar ja (zucht) wie kan hier nou weerstand aan bieden:
Denk erom, niet kwijlen op die mooie Japanse stoffen!

Verder heb ik een zeer nodige maar dure aanschaf gedaan. Een vingerhoed van Ester Miller omdat ik met de naald nogal eens precies door de naad van mijn leren vingerhoed schoot. Dat is echt behoorlijk AU.
Ik koos voor een "gouden" hoed, passend bij mijn schaartje.

Al met al bergen geld uitgegeven en dan zondag nog eens. Maar dan is het voorlopig klaar, zei ze streng. Genoeg in huis voor minimaal twee jaar!
Geen lapjes meer kopen zonder reden!
Mijn gedachten gaan meteen uit naar mijn opa. Die zei altijd:
"Ik zal het nóóóit meer doen....maar nog één keertje... hahaha.

Prettig weekend allemaal.

 
 
 
 

3 opmerkingen:

  1. Tja, het is altijd lastig om de juiste balans te vinden tussen geld uitgeven of in de knip houden. Soms mag je best wat kopen, vind ik zelf... Zeker als je tegen de juiste lapjes aanloopt waar je later misschien erg naar moet zoeken!
    Wat een mooie vingerhoed, en dat schaartje is ook al zo'n beauty..., gaat je goed van pas komen bij al je patch- en quiltwerk.
    Veel plezier met je nieuwe lapjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Sonja, bedankt voor je reactie en leuk dat je me gaat volgen.
    Ik zal zo kijken of ik jou ook kan volgen.
    Mooi die hexagon bloemen, die je gemaakt hebt.
    En mooie lapjes voor het nieuwe project.
    Ik blog weinig, er gaat zó veel tijd in zitten !
    De zin " bijna 8 kleinkinderen" moet ik nog wijzigen in 8.Het is inderdaad super leuk en gezellig, al die kinderen met aanhang. Wij genieten er volop van.
    grtjs Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heb ik toch helemaal je blog gemist, moooooooie lapjes, soms moet je goed voor jezelf zorgen. :)))

    BeantwoordenVerwijderen