woensdag 14 januari 2015

Trakteren

Vanmorgen de eerste "gewone" dag in het nieuwe jaar. Geen kerstrommel opruimen, geen verjaardag voorbereiden, geen zieke echtgenoot over de vloer. Dat was wel gezellig toen hij opknapte, maar ik was volledig uit mijn normale ritme.

Vanochtend heb ik mezelf dus maar eens getrakteerd:
eerst van de nood een deugd gemaakt. Als je een dieet hebt moet je daar creatief mee omgaan.
Mag je maar één boterham en heb je zin in zelfgemaakte pruimenjam én oude geitenkaas?

Op zelfgebakken brood :-)

Daarna even lekker zitten quilten, vlinders voor Vlinder

Die geappliceerde vlinders zien er meteen mooier uit als je er een lijntje omheen quilt.
 
Toen nog even braaf meegedaan aan Nederland in beweging, want als ik zo naar buiten kijk zit een wandeling er niet echt in vandaag. Vanmiddag wel gezellig een potje Catan met vriendin Marlien.
Maar eerst even aan den arbeid zo, de was wacht ;-)
 
Vorige week ben ik een dagje bij nicht Ria geweest. Omdat ik op facebook gelezen had dat veel quiltster met dunne naalden quilten ben ik eens bij mijn eigen naalden te rade gegaan. Ik heb ooit een setje nr. 9 gekocht , 13 jaar geleden, en daar deed ik het mee. Wat blijkt? (op facebook leer ik een hoop) Er zijn verschillende diktes (wist ik veel)!
Ria gaf me spontaan wat dunne naalden nr. 12 en appliceernaalden mee. Ik heb de dunne geprobeerd en wat een verschil! Quilten gaat echt véél lekkerder nu.
Bedankt Ria en hopelijk snel tot ziens, het was weer gezellig.
 
 

2 opmerkingen:

  1. De vlinders zien er vrolijk uit, ze willen al wegvliegen. Wat een openbaring die naalden. Hopelijk werkt het prettiger voor jou. Groet, Dientje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het was zeker gezellig en ik ben blij dat de naalden bevallen, die pruimenjam met geitenkaas ziet er erg lekker uit.

    Liefs Ria ;0))

    BeantwoordenVerwijderen