zondag 4 januari 2015

Gelukkig nieuwjaar!

Dat wens ik jullie allemaal, een gelukkig, gezond en creatief 2015.

Wij gingen het nieuwe jaar in met een oude familietraditie: mutzen.
Een recept van mijn oma ( en velen daarvoor waarschijnlijk ) Ik weet niet beter sinds mijn jeugd, bij ons werden nooit oliebollen gebakken.
Het zijn flapjes van zoet brooddeeg dat dun uitgerold wordt en gevuld wordt met abrikozenmoes. Dan gaan ze de frituur in.
Ze zijn zó lekker ( dat vindt iedereen die ze proeft) dat ik eigenlijk niet snap dat verder niemand het recept kent. In Duitse recepten op internet kom ik wel mutzen tegen, maar nooit met abrikozenvulling.




Op de valreep heb ik op oudejaarsavond het quiltje voor Sacha afgekregen. Om 23.18 precies. Eerder vroeg ik me af of er een 4 of een 5 op het label zou komen 😉.





En daarna ben ik meteen verder gegeaan met het quiltje voor Vlinder. Zaterdag was er weer quiltbee in Zeist en daar ben ik lekker bezig geweest met het appliceren van de theepotten. De dames raadden me freezerpaper aan, ik hoop dat ik het zo goed schrijf, maar ik heb het toch maar zó uit de hand gedaan, dat beviel me eigenlijk best. Ik had het op die manier eens op YouTube gezien. Vandaag verder met de vlinders en dan kan het middendeel al in elkaar gezet worden. Een goed begin van 2015!

 

4 opmerkingen:

  1. Die mutsen lijken me heerlijk. Ik ken ze niet. Je vlinders zijn mooi geworden. Ik heb tot nu ttoe bij applicaties vliesofix gebruikt. Ik strijk het niet vast op de ondergrond, dat doe ik na die tijd. Gaat me goed af. Succes. Dientje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een vrolijke quiltjes zie ik weer voorbij komen, leuk dat de bee goed bevalt ongemerkt doe je best veel. En die mutsen ga ik zeker proeven dinsdag ik vind het gezellig dat je even komt.

    Liefs Ria ;0))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het water loopt me in de mond! Nee, ik kende ook geen mutzen ..., maar zoals jij ze beschrijft lijkt het me een lekkernij!
    Wat een prachtig en vrolijk applicatiewerk laat je zien. En de onderste foto met die blokken; schitterend!

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben even via Ria bij je op bezoek. Wat een schat van een quiltjes maak je voor je kleindochters!

    BeantwoordenVerwijderen