zaterdag 4 juli 2015

Lekker opgeschoten

Ondanks, of dankzij, het hete weer ben ik lekker opgeschoten met de quilt voor Nicci.
Het is toch te heet om wat anders te doen. Beetje snijden, beetje naaien, stofjes bij elkaar zoeken, rustig aan.
Wel drie wassen gedraaid, want met een natte handdoek om je nek valt was ophangen nog net binnen de mogelijkheden en alles is natuurlijk weer razendsnel droog. Al zal de strijk nog wel even moeten wachten hoor.
Hier is het resultaat:








Ik vind de huisjes leuker om te maken. Geen idee waarom eigenlijk. Er komen er nog een paar bij en dan ga ik ze eens even op mijn bord schikken.
Verder heb ik gisteren, na een oproep van Bep vd Ploeg-Lascaris om stofjes te doneren voor kinderkleren voor Ethiopië, Burundi en de Philipijnen, de resten van de zomerjurkjes en alle restjes van de kinderquilts en nog zo wat lappen die ik niet meer ga gebruiken in een doos gestopt. Die gaat maandag naar het postkantoor en ik hoop dat de kinderen daar net zoveel plezier gaan beleven van die stofjes als mijn kleinkinderen.
Wat kan ik verder nog zeggen? Ik hoop dat het volgende week niet zo heet is. Prettig weekend allemaal.

2 opmerkingen:

  1. Wat ben je lekker opgeschoten met de quilt voor Nicci, en heerlijk zo'n doos met lappen die de deur uitgaat heel bevrijdend. Ik hoop ook dat het wat minder warm word deze week.
    Tot donderdag, liefs Ria ;0))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook al lekker bezig met de lapjes... Ja, dat gaat nog het beste vind ik met de warmte, alhoewel ik nooit last van zweethanden heb. Ik vind de poppenblokken ook erg leuk hoor.. Het ziet er allemaal zo vrolijk uit!

    groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen