maandag 20 juli 2015

Voor Nicci

Jawel, mijn creatieve inspanningen stonden de afgelopen week weer helemaal in dienst van mijn jongste kleindochter.
De top van de quilt is af, en ik heb hem zondagmorgen even gedubbeld (leve de Mictostitch!) terwijl haar grote broers die een nachtje gelogeerd hebben, lekker zaten te legoën op het kleed in de achterkamer.

 Ik heb het toch al vrije patroon, uiteindelijk krijg je een aantal hints hoe je de quilt samen moet stellen en de poppetjes en huisjes kunt maken, nog verder aangepast door de poppetjes gezichtjes te geven, en allerlei versieringen toe te voegen.
 De deurtjes kregen allemaal een deurknop. Ik had nog knoopjes liggen die ik ooit gekocht had om Barbiekleertjes mee te maken, die moeten dus al zo'n dertig jaar in mijn knopendoos zitten :-)

Vanochtend ben ik al even een stukje gaan quilten, nu het eind van de kinderquilts in zicht komt, krijg ik haast. Ik heb zin om aan iets voor mezelf te beginnen, de mooie lapjes springen bijna de kast uit.

Maar tussendoor moesten er ook nog even sokjes gebreid worden. Nicci had voortdurend koude voetjes en die babysokken uit de winkel zijn te klein, te groot of te wijd.
Het was in feite zo gepiept, al ben je langer bezig met het steeds schikken van die vier naalden dan met de uiteindelijke steken breien.

Het weer voor deze week ziet er goed uit. Lekker, maar niet te warm. Veel plezier allemaal!

2 opmerkingen:

  1. Lekker doorgaan met deze quilt, want hij is zo gaaf! Overal zit wel een klein grappig detail, zo leuk verzonnen Sonja...
    En dan brei je ook nog even snel sokjes..., niks geen koude voetjes meer. En ja het klopt, dat gemier met die naalden... en het breit ook nog eens niet zo snel als met twee pennen!

    groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik merk dat de mooie lapjes een plekje willen krijgen😊, wat is het een schattig quiltje geworden met al die kleine details,leuk hoor als je de knopenpot weer eens om kan keren. En wat een scitterende stokjes.

    Liefs Ria ;0))

    BeantwoordenVerwijderen