vrijdag 29 januari 2016

De stand van zaken.

Hoe staan de zaken erbij?
Nou eigenlijk best. Ik heb de tweede oogprik een paar dagen achter de rug en mijn zicht gaat er op vooruit. Nog één te gaan en dan komt er een onderzoek. Ben benieuwd wat ze gaan zeggen.
En met de hobby's?
Vroeger las ik mijn kinderen  graag voor uit de boekjes van De Bramenbuurt (Brambly Hedge van Jill Barklem). En de kleinkinderen beginnen het nu ook leuk te vinden.
Dus toen ik een tijd geleden een panel op facebook tegenkwam dat ik voor een leuk prijsje kon kopen was ik meteen om. Het is natuurlijk niet echt creatief quilten, maar wel dankbaar voor op de logeerkamer. Vandaag was hij klaar dus ik heb hem meteen opgehangen in de sprookjeskamer op zolder.

 Voor het inrichten van deze kamer heb ik dankbaar gebruik gemaakt van marktplaats.
 Voor de lamp,
 en de verkleedkist
 Het oude stapelbed in tweeën gezaagd.
De afgedankte sofa van Sophie (ook ooit van marktplaats)
en Ikea uiteraard, voor de kinderboekenkast.
De kleinkinderen zijn allemaal gek op deze kamer, je kijkt ook zo mooi uit over het weilandje en de boomgaard achter het huis.

De Jane Austen schiet ook lekker op, nog wat randen om het middendeel, dan kan ik hem gaan dubbelen. Foto komt de volgende keer.

Verder ben ik druk geweest op mijn hobbykamer. Al jaren maakte ik gebruik van de stellingkast die overbleef na vertrek van de kinderen.
Voordeel: kostte niets en er past veel in.
Nadeel: altijd een rommeltje, alles glijdt aan de achterkant naar beneden en geen overzicht.
Ik zag op facebook een geweldige oplossing: Benno cd kastjes.
Dus ik aan het snuffelen, en ja hoor, 5 kastjes voor 37,50. Twee donkere werden door mijn zoon opgepikt vanuit zijn werk, voor 20 euro. Drie lichtere werden door een aardige meneer bij mij thuis afgeleverd voor 15 euro + 2,50 bezorgkosten.
En die oude Ikeakast?  Verkocht voor 50 euro op marktplaats! Haha.
Zie hier het geweldig nette resultaat.

Overzichtelijk op kleur of project gesorteerd. Ik bleek ook meer stofjes te hebben dan ik dacht, Nou ja, ze komen best op. Enkele grote lappen moeten nog een plekje vinden in een van mijn andere kastjes of mandjes, maar dat komt wel goed.
Ik ben hier zó gelukkig mee.

Het wordt een regenachtig weekend, is beloofd door de weermannen. Prachtig weer om te handwerken. Veel plezier allemaal!

2 opmerkingen:

  1. Zo jij bent lekker bezig, en fijn dat je weer iets meer zicht hebt. Leuk geworden op zolder, ja de kleintjes worden groter he.je lapjes liggen er mooi bij, inmiddels ook een lekker voorraadje in prachtige kastjes.
    Sterkte met de laatste prik.
    Liefs Ria ;0))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een gedoe met je ogen, Sonja... Goed zien is toch zo prettig, dat kun je niet missen!
    Hoe is het met de bril van Specsavers afgelopen?
    Je lapjes liggen geweldig netjes zo; wat een goede oplossing!

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen