dinsdag 4 februari 2014

Gezellige post.

Wat een fijne dag vandaag! De zon schijnt, en ik kreeg drie leuke enveloppen van de postbode.
De eerste was een uitnodiging van mijn vriendin Willy. Ze geeft binnenkort een high tea voor haar 80e verjaardag. Jammer genoeg moet ze zich eerst nog door een heupoperatie heenworstelen. Maar ze is taai, dus ik hoop dat ze weer fit is op haar feest.

De tweede envelop was van nicht Ria. Ze had mij toegewezen gekregen voor de lapjesruil, dat was wel heel toevallig. Er zaten echt prachtige lapjes in de envelop, die ik ga gebruiken voor mijn zomertafelkleed.
 
 Bedankt Ria!
Ook kreeg ik een mail van Riekie Tetteroo, die mijn stofjes ontvangen had voor haar love entwined quilt. Ze kon ze goed gebruiken. Ik heb heel mijn kast om moeten keren om grote bloempatronen te vinden, maar zo kom je nog eens iets tegen, waarvan je al niet meer wist dat je het had. Met andere woorden: het wordt tijd om mijn lapjeskast eens op te ruimen ;-)
Al met al vind ik die lapjesruil heel leuk, en Ria Visser heeft het allemaal prima geregeld.

De derde envelop bevatte 25 lapjes van 10 x 10. Ik heb een abonnement genomen bij Schering & Inslag uit Woudrichem. Iedere 6 à 7 weken krijg ik 25 lapjes met de nieuwste stoffen, waar ik dan aan het eind van het jaar een leuke quilt van kan maken. De decemberzending kreeg ik er voor een klein prijsje bij, dus voor een maand zakgeld heb ik een heel jaar plezier!
Pakjes van de postbode zijn altijd leuk (al moet je ze meestal zelf bestellen).

En dan ook nog even een fotootje van de blokken voor het lentetafelkleed. Nog 13 te gaan, dan kan ik ze aan elkaar gaan zetten. 6 blokken breed, 14 blokken lang. Ja, ik heb een flinke tafel, en toch is hij nu te klein om er met z'n allen aan te zitten als alle kinderen en kleinkinderen er zijn. Ooit begon ik alleen, nu zijn we met z'n 15en, waarvan 10 echt nageslacht!

Tenslotte heb ik met hulp van nicht Ria aan de linkerkant een link gezet naar mijn online fotoalbum, voor een snel overzicht van mijn quilts door de jaren heen.
Groetjes, Sonja

1 opmerking:

  1. Zo Sonja de postbode had het zwaar vandaag, allemaal leuke lapjes daar worden wij toch heel blij van ;0)))))
    Ik heb ook mijn lapjes ontvangen en die zijn ook allemaal bruikbaar, de foto komt zaterdag. Ik ben helemaal weg van je kerst tafekleed heel sfeervol.

    Liefs Ria ;0)).

    BeantwoordenVerwijderen