zaterdag 15 februari 2014

Purple Haze

 Eindelijk, het is zover. Dankzij een gemeen aanhoudende verkoudheid is de crazy quilt klaar. Ik ben wat voorzichtig geworden door de longontsteking van vorig jaar, en heb daarom een week al mijn afspraken afgezegd en het een rustig aan gedaan, ook in huis, waardoor ik lekker veel tijd had om te quilten.

Purple Haze ( een paarste quilt voor twee hardrockers, van een gewezen hardrocker ;-)) hangt inmiddels op zijn plaats, in de slaapkamer van Ingmar en Alynne. Ze zijn er heel gelukkig mee. Bijzonder was, dat dit de eerste quilt is die bij Sophie in de smaak valt.


Ook ben ik lekker opgeschoten met mijn lente-tafelkleed. Ik word weer, net als vorig jaar om deze tijd, ontzettend blij van al die frisse kleurtjes.
Ik naai de blokken nu per vier aan elkaar. Dan drie van deze grote blokken naast elkaar, en dan de repen weer aan elkaar. Zo kom ik wel aan de drie meter.

Deze week viel de tweede envelop van mijn abonnement in de bus:
Wat een leuke stofjes weer!

En ook ontving ik bericht dat het uitverkoop was bij Schering & Inslag. Dus meteen maar even naartoe gereden vanmorgen. En de buit is binnen (drie maanden zakgeld over de balk gegooid).

Ik heb veel stof gekocht voor randen en achterkanten, omdat veel stof per halve of hele meter ging. En natuurlijk een paar FQ die ook in de aanbieding waren.
Ik heb dus een achterkant en een rand voor mijn zomer-tafelkleed:
De bovenste lap ziet er tamelijk oranje uit, en de onderste veel te paars. Op de een of andere manier krijg ik ze niet goed op de foto.
Ook heb ik een begin gemaakt met stoffen voor het herfst-tafelkleed:

Daar moet ik dus nog wel een tijdje voor sparen, maar dat geeft niet. Inmiddels begin ik me dan een idee te vormen over hoe hij moet worden.
Verder een lap die past bij de lapjes die ik na lang dubben bedoeld heb voor het winter-tafelkleed:
 Achterkantjes bedoeld voor de quiltjes van de kleindochters waar ik binnenkort een begin mee ga maken:

 Zomaar wat mooie lapjes (ik kon het weer niet laten):


En uit een naburig winkeltje een kanten kleedje dat de thee in gaat en dan een bestemming krijgt in een heel speciaal project waar ik later nog eens over zal schrijven.
Zo, portemonnee leeg, en een paar leuke uurtjes later zit er weer een was in de machine en ga ik nog lekker even op de bank in het zonnetje zitten, tot het tijd is om voor het eten te zorgen.
 

1 opmerking:

  1. Wat is de quilt mooi geworden en een toepasselijke naam.
    En wat heb je heerlijk in de bus geblazen met je lapjes, leuke keus.

    Liefs Ria ;0))

    BeantwoordenVerwijderen