donderdag 16 februari 2017

Rustige weken

Ik heb twee heerlijk rustige weken achter de rug, nagenoeg geen afspraken. Ik heb dus wat huishoudelijke klusjes gedaan en lekker zitten handwerken.

Een sok gebreid (de andere was al af) die bestaat uit twee verschillende kleuren wol, van dezelfde kwaliteit. Niet genoeg voor een hele sok elk, maar zonde om weg te gooien. De boord is dus van de ene kleurmelange, de voet van de andere. Ik heb meteen de verstevigde hiel uitgeprobeerd. Ik ben benieuwd of de hakken nu minder snel slijten.
Ook nog een paar sokken voor Frits afgebreid.

En begonnen met een sok waar de andere ook al  van klaar is.
Vreemd, dat ik vorig jaar drie sokken gebreid heb, zonder het bijbehorende exemplaar te breien.
Geen idee waarom. Maar het komt nu goed.

Al tijden ben ik op de bee bezig met de miniversie van de servieskast van Maaike Bakker. Eindelijk waren de blokjes af. Ik heb thuis de boel aan elkaar gestikt met de machine, omdat al die stukjes toch wel een dikke en stevig plak opleverden. Toen ook de lange repen van de kast erlangs gestikt, en vandaag de top gedubbeld. Het doorquilten bewaar ik voor de bee.
 Uiteraard staat er een koektrommel in de kast ;-)
 De foto is een beetje bleek. Nog maar eens over doen als hij af is.

Ik heb ook al lekker wat blokken genaaid voor het wintertafelkleed.
De blokken zijn niet te klein, en het is leuk om weer eens met andere kleuren te werken. de Japanse lapjes laten zich prima verwerken. Ik had iets gelezen over rafelen, maar ik merk daar gelukkig niets van.

Tenslotte nog even een paar foto's van mijn goudborduurwerk. De cursus was leuk, Mabel Reedijk een fantastisch mens. Maar ik ga er niet mee door omdat ik merk dat het ondanks de loep een te grote belasting voor mijn ogen is. In het dagelijks leven heb ik eigenlijk geen last van de tromboseschade, maar heel kleine lettertjes lezen en dit friemelwerk is helaas toch te veel gevraagd.
Maar misschien ga ik toch nog eens een stukje borduursel maken voor een quilt.

Vooral dit bloemen/blaadjesslingertje vond ik erg leuk om te maken.

Groetjes, Sonja



2 opmerkingen:

  1. Wat heerlijk om even lekker te kunnen doen waar je zin in hebt, ik weet daar nu alles van. Ik weet wel waarom je maar halve paren hebt gebreit, je wilde gewoon zien wat het garen deed. Ja dat rafelen valt reuze mee hoor, het ziet er prachtig uit.dat goudborduren ziet er heel mooi uit, toch leuk om de techniek uit te proberen.

    Liefs Ria 😊🐝🍀

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hé wat leuk iemand uit Geldermalsen, door kom ik ook vandaan zeg.
    Je hebt mooie sokken afgebeeld en heerlijk met je hobby's bezig geweest..........liefs.conny

    BeantwoordenVerwijderen