zaterdag 3 juni 2017

Lekker bezig

Na een best wel stressvolle periode ben ik weer regelmatig lekker bezig met mijn hobby's.
De laatste verhuizing, van dochter Cathelijne en schoonzoon Marinus is gisteren in gang gezet. Ze hebben een maand om het nieuwe huis enigszins bewoonbaar te maken voor ze overgaan. Het is een echt opknaphuis, dus dat wordt een veeljaren project.
Vanmiddag gaan we even kijken en een handje helpen. De gordijnen worden weer mijn pakkie-an.
Die van Clara hangen inmiddels. Hier een voorbeeld. Prachtig, met die glas in loodramen.

Tussendoor had ik even behoefte om mijn zinnen te verzetten. Ik wilde er een paar dagen tussenuit, Frits wilde naar Texel. We hebben daar vier dagen doorgebracht. Ik heb het er wel gezien..schapen, gras, schapen. gras. En zee en duinen, maar daar geef ik niets om.
We hebben lekker gegeten, heerlijk uitgerust (er was een bad) en genoten van het weer. Warm, maar met een frisse wind.
Volgende keer graag bergen :-)
Ze hebben er wel een goed gevoel voor humor:


Natuurlijk ben ik bij de Scholekster wezen kijken. Nou ja, kijken...

Ik had een breikous meegenomen. Deze Hundertwasser van Opal breit echt heerlijk!
Het vorige paar is af, dat vond ik mindere wol. Vrij dun en een beetje pluizig. Helaas heb ik nog meer van deze bollen, ik denk dat ik het maar met een dubbele draad ga proberen.

Het is uitverkoop in veel online wolwinkels. Dat kun je natuurlijk niet laten lopen! 35 % korting maar liefst.
Ik kan weer een hele tijd vooruit.

Op de bee ben ik begonnen met een nieuw project. Leuk om te doen, geisha's appliceren. Maar toch meer geschikt voor thuis. De lap is best wel flink, en de ruimte natuurlijk beperkt, omdat je met meerdere dames een tafel deelt. Thuis merkte ik dat de voetjes scheef zaten. Meteen maar rechtgezet, voor ik het in een hoek gooi. 

 Het is erg secuur werk en daar kan ik me niet echt toe zetten als het warm is. Even laten rusten dus maar. 
Ik ben met een echt zomerwerk begonnen:hexen! Lekker ontspannen, hexagon voor hexagon, kleine lapjes in je handen. Voor het zomertafelkleed. Dus als het meezit heb ik die volgende zomer af en ben ik klaar met alle tafelkleden (juich!)en ga ik me lekker wijden aan kleiner quiltwerk.
Een stelletje witjes liggen al klaar:
De roden heb ik toch maar eerst gewassen op een handwasje. Het blijft link, rood met wit (en roze). Zo'n tafelkleed moet toch af en toe in de was, en ik durf niet voor 100 % te vertrouwen op de colour catch doekjes. 
Hier liggen ze op hun buik in het zonnetje:
Inmiddels heb ik ze gestreken en kan ik weer aan de gang. Het gaat best snel, dat hexen, en je kunt het lekker buiten doen.

Volgende keer meer avonturen! Prettig pinksterweekend allemaal.

2 opmerkingen:

  1. Leuk om weer te zien en te lezen, moet er ook maar weer eens aan geloven. Bij jullie geen koude voeten van de winter, mooie wolletjes en de lapjes zullen zeker weer een goede bestemming krijgen, succes met de geisha's. het was donderdag erg gezellig.
    Liefs Ria🍀☀️😊🐝

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bergen zijn ook meer mijn ding. Zee en strand is even leuk, maar dan houdt het op. Mooie aankopen.

    BeantwoordenVerwijderen