woensdag 22 februari 2012

2007 Drakenknoop





Mijn kinderen waren aanvankelijk niet erg enthousiast over mijn quilthobby, maar toen ze zagen dat er allerlei mogelijkheden waren, kwam er langzaam belangstelling. Clara en Bart vroegen of ik een quilt voor boven hun bed wilde maken. Ze kwamen aanzetten met een ienieminieplaatje van twee keltische draken, die met elkaar verweven waren ( een aandenken aan hun Ierlandreis). Bart heeft het plaatje 2x uitvergroot tot een formaat op ware grote. Ik heb toen één exemplaar in stukjes geknipt, het andere als voorbeeld gehouden.
Toen kwam de grote applicatieklus: alle stukken papier omrijgen met stof, op de ondergrond spelden en toen het vastnaaien, en de reepjes papier eruit trekken. Gelukkig zat het allemaal meteen netjes recht en in het midden. Toen een rand gequilt met rood garen, waarbij ik flink heb moeten sjoemelen, omdat het patroon natuurlijk niet uitkwam. Maar je moet echt heel goed kijken waar ik gesmokkeld heb. Ik ben erg trots op het resultaat. Hij hangt erg mooi in de rood met witte slaapkamer. Deze quilt heeft ook op het tentoonstellinkje in het kerkje van ons dorp gehangen, samen met twee andere van mijn quilts.


 En dat vond ik toch wel grappig: zo'n heidens Keltisch drakenpatroon pontificaal midden in een kerk.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten