woensdag 22 februari 2012

Update

Nu de top van mijn lentequilt af is, maar ik tot de herfst wacht om hem door te quilten (ik heb geen zin om in de zomer met zo'n dekentje op schoot te zitten), ga ik nu serieus werk maken van de waaierstofjes die ik gespaard heb. In de loop der tijd heb ik er wat gekregen, en af en toe gekocht, maar bij nadere inspectie past niet alles even goed bij elkaar, qua kleur, structuur en genre. Ook zijn sommige waaierpatronen veel te groot om heel op een quilt te krijgen. Na veel wikken en wegen heb ik besloten om de stoffen te gebruiken in een waaierquilt. Ik heb wat oosterse stofjes bijbesteld om een mooi kleurenpalet te krijgen, en de waaierpatroontjes al op schuurpapier geplakt. Nu kan het leukste werk beginnen ! De kleuren en patronen bij elkaar passen, het uitknippen, en langzaam waaierblokken zien ontstaan.
Ik maak al mijn quilts met de hand. De machine gebruik ik heel soms om een lange dunne reep ergens aan te stikken, of om een lap voor de achterkant op maat te maken. Handwerken is voor mij leuk als ik lekker op de bank kan zitten,  muziek erbij of Radio 1 aan. Maar ik gebruik nooit een quiltring, daar kan ik gewoon niet mee overweg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten