woensdag 22 februari 2012

2009 Sonja's gevoel voor herfst

Ik had het besluit genomen om in de huiskamer boven de bank voor elk seizoen een quilt te maken. Uiteraard was mijn favoriete seizoen, de herfst, het eerst aan de beurt. Stofjes waren niet moeilijk te vinden op marktplaats, ik had al snel een enorme stapel, met de resten heb ik later ook weer iemand blij kunnen maken, dus ergens in Nederland hangt een heel andere herfstquilt met dezelfde kleuren. Wel een grappig idee. Het patroon vond ik ook snel. Het ging me vooral om de kleuren, niet om het moeilijke ontwerp. Herfst is kleurrijk, een beetje wild.
Tot mijn grote vreugde vond ik op marktplaats een stof die precies bij mijn gevoel voor herfst aansloot: storm, regen, of mooie najaarsdagen, de warme kachel, en chocolademelk of appeltjesthee. Ik vond de kannen. Een retrostof waar enorm op geboden werd. Dat was dan ook de enige keer dat ik flink geboden heb op een stof, en gewonnen heb. Het geeft de quilt een geheel eigen gezicht, echt Sonja's gevoel voor herfst.

Ik heb later de rand nog doorgequilt, omdat dat toch mooier was. Mettertijd zal ik deze foto dus vervangen door de definitieve versie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten