woensdag 22 februari 2012

2008 Victoria


En dan de hekkensluiter van 2008. Ik heb nooit zolang over een quilt nagedacht als over deze. Het maken nam weinig tijd in beslag, maar ik heb hem in gedachten wel 10.000 keer gemaakt, telkens anders. Het begon met het kanten hartje, dat ik op de Landgoedfair op Mariënwaerdt uit een rommelbak viste: leuk voor een quilt. In de jaren daarna vond ik niet echt mooie kanten kleedjes erbij, maar wel een aantal leuke stofjes, of gordijnkant. Toen ik genoeg had heb ik nog tijdenlang nagedacht over de vorm, maar uiteindelijk koos ik voor zeer eenvoudig, en heb ik de stoffen en de kralen de hoofdrol laten spelen.
 Het is een zeer victoriaanse quilt geworden, met al die crèmen en witten en pareltjes, vandaar de titel. Hij hangt tegen de achterkant van het buffet, dat als een roomdivider in mijn kamer staat.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten