woensdag 22 februari 2012

2007 Zonnecirkels

Zonnecirkels heb ik gemaakt in opdracht. Mijn vriendin Marlien wilde graag een quilt. We hebben samen stof en patroon uitgezocht, en het was voor mij een hele uitdaging. Het patroon was modern, de stof niet in de kleuren die ik gekozen zou hebben voor mezelf, en de techniek had ik nog nooit uitgeprobeerd. Het zijn cirkels, die in elkaar geweven worden, en dan komt vrij precies. Vooral de cirkels met de smalle repen waren best moeilijk, tenslotte moet elk blok dezelfde afmeting krijgen, dus ik moest ze strak in elkaar weven, en alles goed aan elkaar naaien. Maar het resultaat mag er zijn.
Marlien was er blij mee, en ik trots dat het me gelukt was. Bijkomend voordeel van deze quilt was, dat ik er zonder moeite afstand van kon doen, omdat hij toch een beetje fel van kleur was voor ons interieur.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten