woensdag 22 februari 2012

Hazenbrood

Gek, soms zijn er zaken die jarenlang uit je gedachten zijn, en dan ineens weer opduiken. Vooral nu ik kleinkinderen heb, komen er ineens dingen terug van vroeger, toen mijn kinderen klein waren. Zoals een paar weken terug, toen Ivan niet zo'n zin had in zijn brood...
Hazenbrood..mijn vader kreeg het al van zijn opa. Die kwam dan thuis, en zei dat hij brood van de haas afgepakt had, en of mijn vader het eens wilde proeven.  Toevallig kwam mijn vader toen hij zelf kinderen had ook regelmatig zo'n haas tegen, die van die overheerlijke boterhammen bij zich had. Want ik weet uit eigen ervaring, dat die (overgebleven) "hazenbroodjes" vele malen lekkerder waren dan een gewone verse boterham. Wonderlijk, wat het woord haas vermag in de fantasie van een kind.
Ook Ivan viel met enthousiasme op zijn hazenbrood aan: in een mum van tijd was het broodje verdwenen, en ook hij nam voor zoete koek het verhaal van de bestolen haas aan. Sommige dingen veranderen gelukkig nu eenmaal nooit !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten